dimecres, 4 de novembre del 2009

COED

Divendres 30 d'Octubre

Vam iniciar la classe de Comunicació Oral Escrita i Digital amb un poema que ens va llegir el nostre company David. A continuació vam entregar el treball del libre "Com parlar bé en públic". Més tard ens va explicar la diferència que hi ha entre un conte i una rondalla. El conte i rondalla són entre ells sinònims, la diferencia que hi ha és que el conte es més curt i la rondalla s'ha transmés per tradició oral.

A continuació ens ha donat un article que a la professora li va semblar curiòs titulat: "Coses meves" d'Albert Om.
Seguidament,la professora ens va donar el capítol 3 del llibre : "Lingüística: Una introducción al estudio del lenguaje, con textos comentados y ejercicios amb aquesta fotocòpia a la mà ens va dir que la llegissim i ens agrupessim per grups, però no va donar temps de debatre el que havíem llegit.

Per acabar,ens va entregar unes fotocòpies del llibre que s'anomena: "La lectura i la vida" d'Emili Teixidor.


REFLEXIÓ

Bé, aquesta sessió ens ha servit bàsicament en dos aspectes molt importants. El primer seria aquest petit toc humorístic i satíric que ha tingut Albert Hom en el seu article i segon hem aprofundit en com podem definir el llenguatge tenint en compte certs criteris, la importancia de respectar i valorar altres llengües o prejudicis en llengües.

APROFUNDIMENT

Destacant el text de Jesús Tusón, destacaria la qüestió de llengües primitives.
El voler eclipsar aquestes llengües nombrant-les com primitives es conseqüencia d'una serie de valors que discriminen per naturalitat allò que és minoritari, allò que no va paral·lel a la majoria.

Per tant, seria un punt a favor, en la nostra societat tant civilitzada,el treuren's aquest prejudici i en comptes d'infravalorar-lo ,l'hauríem de col·locar en un pedestal mirant tot allò que ens pot aportar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada