dijous, 26 de novembre del 2009

Metàfores d'aprenentatge

Segons Charle Crook es poden classificar les diferents funcions que fa l'ordinador, i responent a aquelles persones que han volgut classificar-ho va crear unes metàfores, ens fa visualitzar l'avantage de les noves tecnologies relacionades amb l'àmbit educatiu

Metàfora de l'ordinador com a tutor:

Aquesta metàfora ens diu que els alumnes poden aprendre mitjançant l'ordinador sense queel mestre hi estigui present.
La finalitat d'un docent es realitzar una activitat, que l'alumne la faci i la posterior avaluació de l'exercici.
Crook ens diu que l'ordinador pot fer aquestes funcions
Aquesta metàfora la podem relacionar amb el dictat que vam fer com activitat a classe.

Metàfora de l'ordinador com alumne:

La metàfora explica el fet que l'alumne actua com a mestre en relació a l'ordinador.

En aquesta metàfora trobariem el concepte de "micromon" , l'alumne mitjançant l'exploració i la reflexió es construeix les sevs idees i dona ordres. L'alumne és qui guia, qui ensenya donantordres a l'ordinador.

Aquesta metàfora es pot relacionar amb l'activitat feta a classe amb el programa LOGO on nosaltres donavm ordres a la tortuga.

Metàfora de l'ordinador com a simulador:

Aquesta metàfora ens limita el moviment, al ésser simulador, hi han uns certs limits per tant l'alumne no pot afegir-ne cap innovació.Es guia per el programa.

Es pot relacionar la metàfora amb el programa utilitzat a classe anomenat Cryon Physics , la seva finalitat es que l'alumne sigui creatiu alhora de portar la bola a l'estrella, pero es pot apreciar que només té aquesta finalitat, hi ha el limit d'aconseguir l'estrella, res més.

Metàfora de l'ordinador com a eina:

Aquesta metàfora, ens diu que l'ordinador ensdona eines per desenvolupar-nos més enllà de tot allò que ens envolta, fent que tinguem diferents visions e la relitat i siguem critics amb tot.Ordinador com a font de coneixement i suport.

Es pot relacionar amb l'exercici fet a classe mitjançant una activitat del Clic de laboratori quimic on havien de coneixer tots aquells elemnts que hi eren prsent en un laboratori.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada